Consells per una vida sana

41 comida sana

La salut no és un regal, és una cosa que es cultiva amb bones cures i dia a dia. Entenem per vida saludable, a aquella forma de vida en la qual la persona manté un harmònic equilibri entre la seua dieta alimentària, la activitat física e intel·lectual,  la recreació, el descans, la higiene i  la pau espiritual.

Pot ser viure una vida totalment sana i equilibrada siga una utopia, el que si està clar és que, en les nostres mans està la possibilitat de millorar el nostre estat, ja que existeixen moltes maneres de millorar la nostra qualitat de vida. Podem dir, que arribar a un òptim nivell de salut en els diferents aspectes de la vida sí que és possible, si no ho aconseguim que no siga per falta d'informació.

Per tant, et proposem uns senzills consells per a portar una vida sana, els quals, s’han de practicar des de la més primerenca infància perquè arriben a ser hàbits diaris.

16 Nov 2012 0 comment
(0 votos)
 
Consells per una vida sana

-Augmenta la activitat física. No sols fer més exercici, sinó que has de moure't més, en la teua rutina diària, “El que no s'usa, s'oxida”. Pots incrementar l'activitat diària durant totes les hores del dia, com per exemple: fer estirades a casa, pujar per les escales sempre que pugues, aprofitar les cues del cinema per a exercitar els abdominals o deixar d'anar als llocs amb cotxe per a caminar més…

http://www.imujer.com/sites/www.imujer.com/files/imagecache/primera/ventajas-de-hacer-deporte-en-pareja-2.jpg

Apaga el televisor i ix al carrer! L'important és que estigues àgil i en moviment! L'activitat física recomanada és de 20 a 60 minuts d'activitat aeròbica diària amb una intensitat moderada, de totes maneres si et dóna peresa practicar-la pel teu compte, sempre pots apuntar-te a un gimnàs o contractar un personal trainer , és a dir, pagar-li a un instructor professional perquè et motive, t'entrene i et guie segons les teues metes.

-Menja millor. La millor dieta consisteix en menjar de tot  i una gran varietat d'aliments; s’aconsella que moderes les porcions i selecciones aquells aliments que continguen una major quantitat de nutrients. Millora la teua forma d'alimentar-te realitzant 5 menjades diàries, açò et permetrà mantindre l'energia i el fam baix control; Has de consumir productes com a llet, iogurt, formatge baixos en greixos, i cereals o altres productes amb baix contingut de sucre. Es recomana que els greixos no superen el 30% de les teues menjades diàries i  les proteïnes han d'aportar el 15 % de les calories totals. És millor enfornar o torrar el menjar, en compte de fregir-lo. Cal recordar la importància del consum diari de fruites i verdures, consumint com a mínim de cinc porcions diàries.

http://mytrainercoach.files.wordpress.com/2013/04/comer_bien.jpg

-No botes el desdejuni. És el menjar més important del dia, per això es fonamental que el desdejuni, no siga només un got de llet o un café i unes poques galetes. Cereals integrals, alguna peça de fruita i lactis és el que necessites…Si ixes de casa de bon mati i no et dóna temps a desdejunar, busca una alternativa; docs si vols, pots desdejunar-te de manera nutritiva inclús fora de casa.

-Beure abundant aigua. Un mínim de 2-2.5 litres diaris.

-Dormir prou. La son junt amb l'alimentació són uns dels pilars bàsics del nostre equilibri, dormir és essencial per a tindre un estil de vida saludable. Un estudi recent  ha observat que els individus que porten un estil de vida saludable presenten una son totalment reparador.  Els xiquets menors de 5 anys necessiten dormir onze hores per dia, els xiquets entre 5 i 10 anys, deu hores per dia; i els xiquets majors de 10 anys nou hores per dia, en la resta són suficients 8 hores per a aconseguir el descans òptim.

Per a dormir be és aconsellable practicar una rutina relaxant abans d'anar-se'n al llit: puix no és res aconsellable l'exercici físic abans d'anar a dormir, tampoc no s'han de realitzar menjars copiosos, ni anar-se'n al llit amb el menjar a la gola. Pren un bany relaxant, escolta música tranquil·la, i agafa un got de llet calenta per anar-te’n al llit, a més si aconsegueixes acostar-te i despertar-te, tots el dies a la mateixa hora, el teu son serà molt beneficiós. 

http://www.babamama.hu/assets/img/articles/201208/5024eab884d19childsleeping500.jpg

-No fumes. Augmenta la incidència de càncer de pulmó, d'hipertensió i  de malalties cardiovasculars. Oblida't del mal sabor de boca i de les dents groguenques.  Si deixes de fumar et sentiràs bé per dins i per fora, ja que el teu cos en tan sols un any reduirà el risc d'infarts, recuperant la total vitalitat interna en uns 8-10 anys.

-Evita l'alcohol, les drogues i l'automedicació. Si sents alguna molèstia és important que ho consultes amb el teu metge de capçalera; l'automedicació pot ser un gran perill per a la teua salut. A més, una vegada a l'any, es convenient realitzar-te una revisió mèdica.

Controla el que prens i el que beus, l’alcohol i les drogues poden tindre efectes devastadors al teu organisme. Açò, no significa que et tornes abstemi, pots prendre alguna cosa però amb cap.

-Higiene. No significa només veure’ns nets i endreçats per fora, sinó que la higiene també implica cuidar el nostre cos de malalties o infeccions. Diàriament hi han molts hàbits que impliquen una bona higiene, un d'ells és llavar les dents, almenys tres vegades al dia, per a evitar la formació de placa, així mateix,  gaudir d'una dutxa diària ajudarà a fer que la teua pell respire i s'allibere de totes les impureses acumulades al llarg del dia. Una altra forma de neteja personal que ha de tindre un caràcter quotidià és el llavat de mans abans de cada menjada. Les mans, al ser les nostres ferramentes, estan exposades constantment a la brutícia. També la neteja de ta casa és summament important,  sobretot de la cuina i el bany,  d’aquesta manera evitarem el contagi de malalties.

http://www.farmaciasgp.com.ar/db_media/images/noticia/9_grande.jpg

-Controla l'excés d’estres. Els estils de vida actuals indueixen a una vida afaenada, on el control de l’estrès és summament important. L’estrès en si mateix no és negatiu, un nivell d'acció és positiu i necessari per a moure'ns en el dia a dia; pel contrari un estrès negatiu, és aquell que pertorba la teua vida causant tensió, ansietat i malalties. No et deixes portar per l’estrès,  busca vies per a afrontar-ho, per exemple:  pots plantejar-te un llistat de possibles solucions als teus problemes, marca't metes i objectius abastables a curt termini, practica mètodes de relaxació a casa i reserva un espai diari per a tu, en el que pugues connectar amb tu mateix. Dóna’t un respir! 

-Actitud positiva. Esta demostrat que una actitud positiva contribueix en el benestar intern; mirar les coses des de l'optimisme t'obrirà moltes portes; en comptes de pensar negativament, pensa en tot lo bo que tens a diari, aprèn  a valorar tant el que tens al teu voltant com a tu mateix. Alliberar-te de les emocions negatives et pot permetre un major èxit en la vida.

-Practica activitats cos-ment. Els tipus d'activitats com el ioga o pilates, són un bon exemple per a connectar ment i cos, activitats que et permetran sentir múltiples sensacions i alliberar-te de l’estrès. 

-Millora la teua autoimatge. La imatge que tenim de nosaltres mateixos l'anem construint des de la infància; tindre una bona imatge de si mateixos és molt important perquè d'això dependrà la nostra autoestima i gran part de la nostra felicitat. Quan et mires a tu mateix no et fixes en els teus defectes, exalça i potencia les teues qualitats.

http://sureplanet.com/blog/wp-content/uploads/2013/04/belleza.jpg

Última modificación Jueves, 15 Diciembre 2016 13:30

XTú Joventut de Puçol

logo gray

Connecta amb XTúPuçol

Subscriu-te al newsletter per a rebre l'últim en novetats de Puçol!

  • Per a estudiants
  • Per als que busquen treball
  • Per als que ho volen tot

Contacte

Plaza Joan de Ribera, s/n 46530 Puçol (Valencia)
Teléfono: 650 858 151
Fax: 961 464 556

Necessites ajuda?

Si tienes cualquier pregunta o sugerencia, no dudes en ponerte en contacto con nosotros.

Plaza Joan de Ribera, s/n 46530 Puçol (Valencia)
Teléfono: 650 858 151
Fax: 961 464 556